söndag

Så här jävla duktig är jag. Trots förhöjd alkoholhalt i blodet, trots sen timme. Nog kommer jag ihåg tvättiden kl 8 på söndag morgon. Plingeling-tingeliting. Klockan 8 i morse ringde alarmet på mobiltelefonen och jag undrade varför. Klockan 8 är aldrig en tid jag har behov av att vakna. 06.30 eller möjligen 07.00. Aldrig 8. Duktig som jag är så drog jag mig ganska snart tillminnes tvättiden som jag i en annan dags duktighetsrus bokat in tidigt söndag morgon så man hinner göra så mycket annat samma dag. Så här sitter jag 11.16, lite tömd på kraft, tvätten avklarad, tagit en promenad runt parken, funderar på en seriös middag och om fars dag betyder att det är fritt fram i "Fun Wash"-anläggningen (manuell tvätt av bil för ikke insatta, fun wash kan ju inte vara något annat). En dusch, cappucino och chokladmuffins keeps me going.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home