lördag

Att hata eller åtminstone till viss del uttrycka ilska över någon bara för att den råkar befinna sig på en viss plats.

Kvinnan med barnvagn i mataffären igår. Hon var i sällskap med sin mamma, det var många pensionärer i butiken (plus jag då) och barnvagnskvinnan frustade våldsamt åh nej, det är så mycket fok här, hon såg ut att få psykbryt när som helst och ville gå hem. Hennes mamma manade henne framåt. Mitt i frukt- och grönsaksland, där alltid är som trängst, parkerar fanskapet barnvagnen PÅ BREDDEN och suckar vidare. Jo tack, NU var det fan trångt... Du må sucka över att det var mycket folk, men du skulle bara veta vilka hat-suckar jag utstötte i mintt sinne över dig.

Planerat mina turer med bilen under dagen så att det skulle passa att svänga förbi fun-wash-anläggningen (dvs gör-det-själv-biltvätten) på vägen hem. Nu är ju denna dag lördag i kombination med första dagen med plusgrader på länge länge länge så det var ju en smula kö vid tvätten. Visst, det hade jag räknat med. Det var så in i helvetes lång kö. Bara att köra vidare och se ledsen ut i sin smutsiga bil. Knappa två kilometers bilfärd hem mässandes kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare - fan rött - kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare - meeeeeeen gasa då - kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare kuksugare... Fan ta dem, stå före mig i kö sådär.

2 Kommentarer:

Blogger Honey said...

Om folk är ivägen talar man om det för dem. Antingen vänligt eller som jag... "ja och där kan du INTE stå" typ...
Det hjälper aldrig att gå runt och sursucka över sånt, man blir ju bara tjurig själv ju. Gör något åt det/säg ifrån eller bit ihop och håll käften... Faktiskt... Sådetså...

Börjar allvarligt fundera på om jag vågar åka bil med dig nått mer...

;)

20 mars, 2006 01:15  
Blogger /D said...

Jag gick bara på andra sidan...

20 mars, 2006 17:55  

Skicka en kommentar

<< Home