onsdag

Det där med morgontidningen... jag lyckades alltså plocka upp den ur lådan på dörren, slänga den på köksbordet, gå på toaletten, gå ut från toaletten, kolla på dörren och undra varför i helvete jag inte fått någon tidning. Den här gången, den här gången då jävlar ska de få tänkte jag, ringer deras nummer för ifall-du-saknar-din-tidning och så visar det sig att tryck 1-1-1-1 så har man fått krediterat en styck tidning. Fortfarande sur, jag ville ju ha min tidning eller skälla på någon, inte få krediterat, går jag ut i köket för att äta frukost och, suck, tar gårdagens tidning som liksom visade sig vara dagens tidning...

*snörvel*

Åkte och badade istället, vilken lisa för själen, finaste sanden mellan tårna, vattnet klarblått och skönt, plask plask plask. Tänkte på vad många tyskar det verkar vara här idag, blundade, halvsov, lyssnade på vad de sade, underligt, de talar skånska. Tyska eller skånska, vem fan kan höra skillnad.

*snörvel*

Tidigare nämnda tidning hade glasstest igår. Ett gäng hyfsade glassbarer, en skitdålig (enligt mig) och en ypperlig. Jag cyklade förbi testvinnaren, som för övrigt är ett ställe dit man kan ta med sig någon man vill imponera på enligt morgontidningen (???), igår och oj vilken kö... cyklade förbi i eftermiddags också, av ren tur så var det kort kö precis när jag kom in för samma sekund jag vände ut med min glass så var det tjugo stycken glassugna bakom mig. Eller de var kanske inte sugna på glass, för som jag har konstaterat tidigare så gäller devisen får-man-inte-knulla-ska-man-fan-äta-god-glass i sommar, oavsett vilket fann jag det lämpligt att vända min rumpa från dem och gå ut i solen. Ute på trottoaren ser jag att fiket på hörnet rear bort sin italienska glass för halva priset. Morgontidningens makt är stor.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Reaglassen är ändå inget god, tro mig jag har smakat. Så du gjorde nog rätt ändå. Och förresten, sen när heter du Dolla och svänger dig med ord som "knulla"?

26 juli, 2006 18:21  
Blogger /D said...

Dolla????

26 juli, 2006 18:56  
Anonymous Anonym said...

Förstår du inte? Du är på väg att bli som jag. Ett öde värre än döden säger somliga.

26 juli, 2006 20:06  
Blogger /D said...

Ah. Misstänkte det. Alternativt var det något så dåligt som kn-ulla och d-olla, men nån jävla måtta fick det ju vara.

Pre-doll så var jag en naiv och oskyldig man. Post-doll så är jag som jag är. Underbar och konstig, inte tillräckligt uppskattad...

Så illa kan det väl inte vara, jag kanske väljer annan hårfärg dock ;-)

26 juli, 2006 23:24  

Skicka en kommentar

<< Home