söndag



Drömmer mig tillbaks till tider som flytt, sommar då, vinter nu. Kortet har ett visst drag av "Goethisk" homoerotik över sig, nej fel, det var inte Goethe, någon annan tysk, konstnär, romantiker, whatever, av detta har kortet drag i vilket fall som. Minnet har inte särskilt mycket av homoerotik över sig. Minnet är bara att det var vackert, tyst, varmt och att jag ville därifrån men att jag ändå trivdes där i min ensamhet en sen augustikväll.

Bläddrade bland gamla foton i datorn i jakt på detta, var duktig och sorterade upp de i kataloger vid överkopieringen från gamla datorn till den nya. Under katalogen Vänner hittade jag en del roliga kort, en del minnen, en bekant jag inte mindes att jag hade kort på men jag minns fototillfället. Att det var den 26:e november 2004 mindes jag dock inte med bestämdhet. Men nu vet jag.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home