måndag


Dagens första fråga: hur fan sjukanmäler man sig? Ok, det var inte så svårt...

Dagens nästa uppgift: köpa en bok och kolla OS. Det ska bli ganska skönt att ligga och läsa och kolla på OS ett par dagar. Observera att jag mycket hellre skulle vara pigg, jobba och springa en mil, men om man nu ändå är sjuk så kan man ju försöka se det bra i det.


Jag har varit på semester. Skidåkning i franska alperna. Det swichades och swochades, carvades och trycktes på dalskidor. Åts mer baugette än önskat, kladdades med underlig gröt och frossades i Mövenpick-glass. Det var kul men jag blev förkyld. Ölintaget begränsades en smula av detta, men man gjorde så gott man kunde. En förkylning kan nästan förtryckas till den grad att den upphör att existera upptäckte jag. Jag trodde nästan att den upphört att existera tills sent i går kväll. Atjoo, slem och host host. Den var inte förtryckt mer och lever nu i full frihet i min kropp. Nåväl, den får väl roa sig där ett par dagar då.

Jag känner mig som ett rangligt skelett när jag är sjuk. Måste frossa. Frossa i fullkorn och någorlunda nyttig mat.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Du lyckades? Hur många måste man kontakta för att sjukanmäla sig? är det inte svårt?

13 februari, 2006 11:11  
Blogger /D said...

Jo, det låter ju löjligt men en gång i tiden ringde man växeln så var det klart, sen så var det sekreteraren. Nu chefen, eller andra chefen, eller assistenten. Och så växeln för att frånvaroanmäla telefonen. Och så säger chefen till mig att ringa försäkringskassan också. Varför i helvete då??? Det ska jag väl ändå inte. Du ser, det är inte så lätt som det kan verka.

Troligen skulle jag ringt lönekontoret också.

13 februari, 2006 12:48  

Skicka en kommentar

<< Home