söndag

Idag så har jag funderat lite på tyska uttryck och lyssnat på Rammstein. Det finns risk att det sistnämnda givit upphov till underlig uppsyn och tyskrabblande i någon av Malmös snötäckta parker. Joppe sjöng om att han bakom sina solglasögon kunde vara sig själv, jag modifierar den sanningen lite och säger att med musik i mina öronsnäckor kan jag vara någon annan.

För närvarande finns det två tankar jag kan fokusera på utifall att jag vill bygga upp inre aggresioner. En är minnet av de tre minuter jag såg av en diskusion på dr Pill huruvida det skulle få delas ut kondomer i amerikanska skolor till tonåringar eller ej. Den andra är det underliga faktum att internationella lönejämförelser leder till högre VD-löner men lägre arbetarlöner. Tjänar en estnisk VD verkligen så mycket?

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home