söndag



I cannot pretend that I felt any regret
Cause each broken heart will eventually mend
As the blood runs red down the needle and thread
Someday you will be loved




Ett helt hjärta, bättre än ett brustet, blödande och svagt? Ett starkt hjärta utan svagheter? Det onda försvinner, tomrum resten som blir kvar.


Någon som lyssnar till mitt innersta, mina tankar, mina tvivel. Någon som ärligt, med respekt och i förtroende, lyssnar till mig och vågar dela sina tankar med mig. Kärlek, inte fysisk, vänskap, blind för olikheter och hinder. När man anar den öppnar man ögonen och förblindas av fysisk åtrå, alternativt skyr den och skyddar sig, för vad, för brutna löften och krossade förhoppningar. Vilja öppna sig men inte våga, inte kunna, anar ett svek och söker bekräftelse. Öppna sig, blunda för tvivel, hälften vågat, inget vunnet, mer svek, färre svar.

Jag är för första gången på länge djupt försjunken i mina tankar.




Illusion, tankevärld är orden jag söker. Och i min spelare ligger en så jävla bra spellista så ni anar inte.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Vilken lista?

15 januari, 2006 13:21  
Blogger /D said...

Den som ni inte anar.

15 januari, 2006 14:27  

Skicka en kommentar

<< Home