tisdag

"This year I want a red Ferrari". Jo du, Paris, det vill jag också. Skillnaden är att det verkar så mycket mer sannolikt att det inträffar när du säger det...

Kollat på sprint-tävlingen idag, fan vad glad man blev. Imponerande. Att se någon studsa fram på skidorna, vid frånskjut så lyfter skidorna, enormt. Det gjorde mig så glad så jag gick på att städa lägenheten. Ojoj. Längst ned i mitt lilla förråd inne i lägenheten stod en back med läsk utgången dec-03. Hmm. Det var ett tag sedan. Den måste ha införskaffats i vårruset våren 2003. Tänkte nog att det skulle bli trevligt att sitta på balkongen i vårsolen och dricka hallonsoda. Det är det också, men jag är inte så hård på sötsaker. För en månad sedan slängde jag en snickers som jag köpte på vägen hem från skidsemestern förra året. Efter ett år i blickfånget på hyllan ovanför köksbordet så fick den åka ut. I vilket fall som, läskbacken åkte ut och ölbacken fick ta dess plats. Ölbacken, den nuvarande och dess föregångare, har stått i ett hörn i köket sedan ett antal år. Det är så praktiskt att ha en back öl i hörnet. Försökte knö in de nyaste spritflaskorna i spritskåpet (köksskåpet med sprit i). Ingen plats. Jag är inte så hård på sprit heller. Men jag har mycket.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home