onsdag

Jag sitter här hemma och läser med stor nyfikenhet allt som ramlar in i postlådan. Nu senast en helsidesannons i Vår Bostad. De säljer en konstdocka (dvs en docka i porslin), Sökande Indiankvinna. Endast 495 kronor! Per delbetalning. I alla fall, denna sökande porslinsindiankvinna är prisnominerad. Nominerad eller prisbelönt? Nominerad är ju en ganska obefintlig untnämning, ok för en Oscars-nominering, men nu talar vi om "Best Indian Doll of the Year". Så, denna docka, som någon sammanslutning av docktillverkare som tydligen tillverkar så många olika typer av indiandockor så de känner sig tvugna att varje år utse årets bästa indiandocka (Pochahontas måste tagit hem vandringspriset för länge sedan), kan eventuellt bli årets indiandocka. Det måste vara där hela grejen är. Om den blir årets indiandocka, då jävlar. Samlarvärde.

Dessutom är den i verklig storlek. Quite big eh? Nope. Hela 80 cm lång! Ursäkta, men skrev ni verklig storlek? Ska ni inte ändra namnet till Sökande dvärgindiankvinna? Dessutom står hon på tå och sträcker en arm uppåt så hon räknar nog in på max 65 cm i passet.

4 Kommentarer:

Blogger Honey said...

Du har väl inte tråkigt väl?

05 april, 2006 14:04  
Blogger /D said...

Inte det minsta!

Var på vårdcentralen, ingen halsfluss. Visst, skönt att inte ha det, men det hade varit ett enkelt svar... nu måste jag börja fundera på vitaminkurer och liknande, något som fördriver feber och förkylning från min kropp.

Men jag SKA jobba imorgon. Bara överleva perioden från halv sju till halv nio sen så rullar det på. Införskaffat Ipren. Jag ska bli en sådan d ä r. Pillerknarkare.

05 april, 2006 14:58  
Blogger Honey said...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen... Ibumetin OCH Alvedon. Samtidigt. Fulldos av båda...

05 april, 2006 18:41  
Blogger /D said...

Har bara Ipren... och den får gå som kickstarter imorgon.

05 april, 2006 19:09  

Skicka en kommentar

<< Home