söndag

Reklamen för Venus rakhyvel flimrade just förbi i tv-rutan.
Rakhyvlar för män heter Mach och Turbo.
Rakhyvlar för kvinnor är rosa, har batteri och vibrerar.

Tada!

Här skulle jag nästan (varför nästan, jag skulle helt enkelt) vilja få input om skillnaden mellan att raka sig med en Mach3-hyvel och en vibrerande Venus-hyvel. Undantaget områdena som ska avhyvlas, så vad är skillnaden? Oavsett man eller kvinna så gäller det väl känsliga områden, irriterad hud och önskan om slätt och lent resultat? Det är väl upp till den kvinnliga läsarskaran att besvara mitt spörgsmål, mina genusstereotypa tankegångar säger mig att det kan tänkas att ni provat en Mach3-hyvel, få män lär nog ha provat en vibrerande Venus-hyvel (därmed inte sagt att vi inte skulle vilja).

1 Kommentarer:

Blogger Natalie said...

venus=mach3. fast mach3 är snabb, stark och silverfärgad etc medan venus är rosa. eller lila! special edition!

23 april, 2006 23:13  

Skicka en kommentar

<< Home