fredag

Morgonen började med att chefen stod i dörren och duuu.... lång blick... ja? har du möjlighet att jobba i helgen... Kännt problem som cirkulerat sista veckorna, ej vårt problem men de vill att vi ska lösa det. Efter ett antal timmar med problem och lösningsgenomgång ringer jag deras produktionschef och frågar om när jag kan infinna mig. Ett mycket långsamt svar, lite frågande, öh, ja, har du varit med och tagit beslutet om det här, kan du garantera att det inte blir problem? Say what? Jag ta beslutet? Har inte DU beslutat att ni vill ha det här gjort? Nähä, någon annan har sagt åt er att någon annan, dvs jag, ska fixa problemet och sen är allt frid och fröjd. Lördag kväll, utan någon som helst annan teknisk personal tillgänglig, i nowhere, med deras andra anläggning stoppad och producerandes något som jag tror folket i nowhere gärna vill ha.

Fungerar det nu?
Ja.
Pilla inte...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home