fredag

Sitter här med en mugg kaffe, svartaste Zoegas, ett tänt värmeljus och njuter av en dags vila från solen. Det är genommulet, det faller till och med lite regn, men det är fortfarande varmt. Har lust att tillbringa en dag eller två med att vila ut, ta djupa andetag, springa i regnet, sjunka ned i soffan, men det blir många mil i bilen istället. Susa fram genom Smålandsskogarna lyssnandes på bland-skivor, ätandes smågodis och snabbintagandes snabbmat är ganska bra det också. Ska bara knåpa ihop den där bland-skivan.

Att bada i solsken är skönt, men att bada i regn vid folktom brygga är underbart.

Synd att fat-as-fucking-woman-jiddering-skånska var där då, men ok, det var ändå skönt.

(När en flicka talar skånska... så vänder jag på klacken. Om det inte är Lundadialekt. Eller charmig malmöitiska som bara utmärker sig vid vissa uttryck såsom oh dö kuuul.)

Efter många år har jag lyckats få upp en ny gardinstång som uppfyller krav på utseende och vinklar åt alla håll. Tunga mörka gardiner byttes mot lätta mindre mörka. Mattan kastades ut på balkongen för ett antal dagar sedan, den behövde luftas tänkte jag. Den lär aldrig komma in igen. Resultatet av detta är att gamla mörkblå spår är på väg att utrotas och att golvets knarrande ekar i vardagsrummet. Det ekande ljudet åtgärdas med en ny matta, lyckades hitta några tänkbara idag. Pris överkomligt. Tyvärr så var alla uppgifter om just den mattan jag pekade på borta, alla tillverkarens mattprover var likaså mystiskt borta, men de hittar de nog snart igen får jag hoppas, jag har ingen brådska och det är bara trevligt att stå och mysa i mattstället med den söta, söta, söta. Expedit, personal, indredningsassistent, expedissa, whatever her title is.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home