tisdag

Hi, I´m mr Wiseguy, ms Painintheas sweet little brother.

Ovanstående var för mina internationella läsare. Nu till det egentliga gnället. När det är mörkt och det regnar så syns man inte. Inte om man är gångare utan reflexer, inte om man är gångare utan reflexer i svarta kläder och svart paraply. Ej heller om man är cyklist. Det hjälper ej heller om man som cyklist cyklar på övergångsstället. Cyklist syns fortfarande inte. Det verkar vara en kamp för en del, en slags jag ska minsann visa de jävla bilisterna, hey I don´t care-mentalitet. Titta bort, ha för guds skull inte ögonkontakt, verka ignorant och säker på din rätt. Om jag inte ser bilarna så ser bilarna säkert mig. Ok, ni vinner. Jag bromsar, jag bromsar även för gångare som går mot rött vid Triangeln, om möjligt glatt påhejande med min tuta. Naturligtvis ska jag hålla undan för och undvika att köra på vad som än kan tänkas uppehålla sig på vägen, oavsett om jag har rätt och företräde. Ja, ni vinner. Nästan varje gång...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home