söndag

Det tar sig. Soft söndag. Känns bra.

Funderar på ommöblering i sovrummet. Det är ok som det är nu, men jag vill ha ett cleant sovrum. Ett sovrum som är sovrum och inget annat. Dock, vill inte ha skrivbord i vardagsrummet och när det inte finns fler lämpliga rum så hamnar skrivbordet i sovrummet tyvärr. Därav följer att jag nu kollar efter ett enkelt, snyggt skrivbord med en låda eller två i lämpligt material. Lämpligt material är något träslag med känsla och sköhet.

I taket i mitt sovrum, liksom i vardagsrummet, hänger en lampa som jag gillar mycket mycket. Upphägningsanordningen är tyvärr inte helt optimerad för old fashion stor-krok som jag har i taket, resulterandes i en inte helt snygg avslutning mot taket. Skitsamma, man vänjer sig och tänker inte på det. Ingen annan lägger märke till det. Trodde jag.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Tja!

Härlig bild. Köpte själv två förpackningar när jag var på Dansk Designcenter i Köpenhamn. En liten silvrig burk med ordet "choicetakers" på. Och en plastburk á la pillertyp med ordet "presence". Den sistnämnda står på mitt jobb för att påminna mig om att bara vara ibland...

Just nu skulle jag nog iofs behöva mer än bara 1/4 del villkorslös kärlek... hahaha...

Well, well. Take care and welcom to my blog anytime you like ;)

28 mars, 2006 21:51  

Skicka en kommentar

<< Home