torsdag

Vandringen hade varit lång. Från världs ände till dess centrum. Nu stod han där, på kanten till lyckan, på kanten till avgrunden. Till vänster kallt vatten, våta stenar. Till höger vackra fasader, hårda ytor. Ett steg till höger är ett steg till vänster, ett steg till vänster är... ett steg till vänster. Utan återvändo. Men han hade inte för avsikt att ta några steg åt sidan, varken vänster eller höger. Han skulle fortsätta sin vandring rakt fram, möjligen svänga lite men endast för att följa kanten, balansera mellan de två världarna. Det hårda vackra framgångsrika och det hårda vackra avgrundsdjupa. Balansgången var ingen svår gång, den var snarare självklar, oundviklig, naturlig. Hård, vacker och avgrundsdjup. Det var underligt att en sådan känslolös, nej inte känslolös, känslobefriad, männsika blivit så besatt av känslor. Hat, värme, kärlek. Och helst av allt, känslan av att vara i ett skimrande vackert rum av kravlöshet. Och tystnad.

11 Kommentarer:

Blogger /D said...

Mitt nya drag är... sub-bloggande! Blogga i kommentarsfältet. Why not.

Dagens Bong i Sydsvenskan har lärt mig vikten av kontraster. För att konstratera mitt djup följer följande bevingade ord. Jag är kanske fader till något av dem...

Avelskossa
Knullsugsavhjälpning
Framåtböjningsbar

Jaha du. Någon framgång i date-träsket? He he ehh.

13 april, 2006 13:19  
Anonymous Anonym said...

Yeah, why not?

So, did you?

Have I done you... no, have I made you "vandra till centrum"? Alla de senaste inläggen är inte såå jävla abstrakta som idag. My fault?

13 april, 2006 13:28  
Blogger /D said...

Öh... nja, låter mig knappast påverkas så mycket av en anonym läsare på internet. Ta det inte fel, jag tycker det är kul med alla läsare, men jag är inte så lättpåverkad. Och känslor är knutna till the real world outside...

13 april, 2006 13:50  
Anonymous Anonym said...

OK :)

Men är det såå tråkigt där ute?
"Knullsugsavhjälpning" ... Åtminstone sex kan vara kul, ha? Det verkar som du hatar den hela kvinnliga hälften av the real world outside...

13 april, 2006 14:12  
Anonymous Anonym said...

KaaZapp! säger det bara. Och så sitter texten där. Som om den kom till världen endast för detta ändamål.

13 april, 2006 14:15  
Blogger /D said...

Knullsugsavhjälpning var ett ord som grundlades av mig möjligen, men med god hjälp och inspiration av en kvinnlig kompis. Positiv sådan alltså. (hur fan lät det där?) Avelskossa vet jag inte vem som hittat på, jag vet vem som skrev det. Framåtböjningsbar är väl i lika hög grad ref till en man?

Ni ska inte läsa med så mycket allvar för böfvelen. Och varför skulle jag hata kvinnor nu plötsligt? Och vadå så tråkigt där ute?

13 april, 2006 15:21  
Anonymous Anonym said...

Det lät som du var förbannad på allt möjligt. Men det kan lätt vara bara min uppfattning. Glad att ha fel då =)

13 april, 2006 15:49  
Blogger /D said...

Åh, that's just the way I am.

Och vem har sagt att allt är vad det ser ut till att vara...

13 april, 2006 15:54  
Anonymous Anonym said...

Inte jag iaf =)

Vad sägs om den rosa haren?

13 april, 2006 18:54  
Blogger /D said...

Rosa hare?

13 april, 2006 19:52  
Anonymous Anonym said...

Jag kommenterade på din rosa elefant =)

13 april, 2006 19:56  

Skicka en kommentar

<< Home